Olen siis päättänyt ottaa yhteyttä neuvolaan kysyäkseni neuvoa ja apua lapsettomuuteen. Yksityisen puolen tarjoamiin hoitoihin ei tässä vaiheessa ole vielä haluja. Melko kalliilta tuntuu yksityisen puolen hoidot. Jospa lapsettomuutemme syy olisikin helposti löydettävissä ja korjattavissa...

Olen tässä reilun vuoden aikana ehtinyt pohtia erinäisiä syitä tähän tilanteeseemme. Olen googlettanut jos jonkinnäköisiä hakusanoja ja päätynyt jos minkäkinlaisille keskustelupalstoille. Nyt saa loppua tämä jossittelu. Haluan vastauksia!

Endometrioosia en ensisijaisesti ole missään vaiheessa epäillyt syyksi. En tunnista oikein mitään endometrioosin oireita itsessäni. Kp 1 on kyllä usein ollut kivulias ja olen joutunut jo monena vuonna ottamaan särkylääkkeen jos toisenkin kivunlievitykseen. Kivut ovat aina lakanneet jo seuraavana päivänä.

PCO:ta olen tänä syksynä pelännyt. Suvussani on nimittäin todettu olevan PCO:ta. Oireet eivät kyllä tässäkään täsmää kohdallani. Mm. kuukautiseni ovat aina olleet säännölliset ja tiputteluvuotoa ei ole koskaan ilmennyt.

Toivon, että mieheni ei joudu kokemaan pettymystä omasta tulevasta koetuloksestaan. Jotenkin minusta tuntuu, että olisi reilumpaa, jos syy olisi minussa. Sitä jotenkin on jo itsensä melkoisesti kovettanut, että mitä tahansa vastaan tuleekin, on asia pystyttävä jotenkuten käsittelemään.

Olemme valmiita kääntämään kivet ja kannot, jotta syy tähän elämäntilanteeseen löytyisi. Totuushan tietenkin on se, että syytä ei välttämättä koskaan löydetä. En osaa vielä ajatella olisiko diagnoosi tuntemattomasta lapsettomuuden syystä hyvä vai huono asia.

Minua helpottaa se, että olemme pystyneet mieheni kanssa asiasta keskustelemaan. Tiedän, että hän tukee minua täysin ja haluaa lasta yhtä paljon kuin minäkin. Sydäntä särkee, kun näen kuinka paljon hän nauttii kummilastemme tai ystäviemme lasten kanssa leikkimisestä. <3

Ensi jouluna haluan, että meitä on kolme...

cute_baby_boy-t1-normal.jpg

(kuva: http://www.hdwallpapers.in)